Uw bezoek

Alles over uw bezoek aan ons dierenziekenhuis

Uw bezoek

  • Wat is een verwijzing?
  • Waarom Dierenziekenhuis IJsselland?
  • Spoed en opname
  • Voorbereiding
  • Verhinderd?
  • Tijdens uw bezoek
  • Wordt mijn huisdier geschoren?
  • Kan ik bellen om te vragen hoe het met mijn dier gaat, als deze wordt opgenomen?
  • Kan ik op bezoek komen?
  • Nazorg

Wat is een verwijzing?

Binnen heel Europa wordt het steeds normaler om huisdieren door te verwijzen naar tweedelijns klinieken of dierenziekenhuizen. Uw dierenarts kan uw huisdier doorverwijzen naar één van onze dierenartsen die kennis heeft van een specifieke discipline. Ook worden huisdieren doorverwezen als er bepaalde behandelingen niet mogelijk zijn in de ‘eerste lijn’ of niet de apparatuur hiervoor in huis hebben. 

Waarom Dierenziekenhuis IJsselland?

Wij zijn een klantvriendelijke spoed- en verwijskliniek voor gezelschapsdieren gelegen in de regio IJsselland. Tijdens kantooruren verwijst uw eigen dierenarts u door naar ons. Uw dierenarts kan patiënten doorverwijzen naar onze verwijskliniek voor verschillende disciplines en bijbehorende diagnostiek/behandeling. De spoedkliniek staat 24/7 klaar voor spoedpatiënten van bij ons aangesloten dierenartspraktijken. Is er spoed buiten kantooruren? U kunt dan direct contact met ons opnemen. 

Ons dierenziekenhuis bestaat uit een team van gedifferentieerde dierenartsen en dierenartsen en hoog opgeleide paraveterinairen. Wij beschikken over een groot aanbod aan diagnostische apparatuur zoals een laboratorium, röntgen, echografie en CT. Wij vinden het belangrijk dat kwaliteit voorop staat, samen met liefde voor dieren en hoogstaande service.

Onze verwijskliniek werkt enkel op verwijzing van uw dierenarts.

Spoed en opname

Spoed en Opname regeling

Om te zorgen dat uw huisdier ook buiten openingstijden geholpen kan worden werken wij samen met Dierenziekenhuis Nunspeet. Samen zorgen wij voor de nachtelijke opvang van uw huisdier, zowel doordeweeks als in het weekend.

Voorbereiding

Veelal vragen wij u om uw huisdier vanaf de avond van tevoren (20:00 uur) nuchter te houden, tenzij dit medisch gezien niet verantwoord is. Water mag wel. Vasten is nodig omdat het dier een sedatie of anesthesie zou kunnen krijgen, bijvoorbeeld voor het doen van echografie en/of röntgen/CT of operatie. Verder zijn veel bloeduitslagen van het bloed dat die dag wordt afgenomen betrouwbaarder als uw dier niet heeft gegeten. Gebruikt uw huisdier medicijnen? Check dan bij ons of deze voor de afspraak gegeven kunnen worden.

Verhinderd?

Bent u onverwacht verhinderd? U kunt uw afspraak kosteloos annuleren mits u meer dan 24 uur van tevoren afzegt. Binnen de 24 uur zijn wij genoodzaakt de geboekte tijd in rekening te brengen, ongeacht de reden.

Tijdens uw bezoek

Voordat u uw afspraak heeft is er al contact geweest met uw verwijzend dierenarts. De gegevens van uw huisdier staan derhalve meestal al in ons computersysteem. Bij aankomst zal één van onze dierenartsen of paraveterinairen deze gegevens met u doornemen en een aantal aanvullende vragen stellen. Idealiter komt de voornaamste verzorger met de afspraak van het huisdier mee, om ervoor te zorgen dat de meest actuele informatie bekend is. Aan de hand van deze informatie en een algemeen onderzoek van uw dier, wordt er een onderzoeks- en behandelplan opgesteld. Hierbij krijgt u een zo nauwkeurig als mogelijke kostenindicatie.

Het kan zijn dat we voorstellen uw huisdier voor verdere onderzoeken op te nemen als het niet mogelijk is alles in een korte tijd te plannen.

We hebben aparte opnamemogelijkheden voor honden, en katten. Het opname personeel zal er alles aan doen om het voor uw dier zo prettig mogelijk te maken. Wij zorgen voor een mandje en voor voer en drinken. Krijgt uw huisdier een speciaal dieet, of medicatie; neemt u dit dan mee naar het ziekenhuis. Uw dier verblijft in een van onze allernieuwste opnameplekken zonder tralies en met de mogelijkheid per patiënt de temperatuur en het licht aan te passen. 

Wordt mijn huisdier geschoren?

Het is vaak nodig om de poot of hals van uw huisdier te scheren om bijvoorbeeld bloed af te kunnen nemen. Verder wordt uw dier geschoren als er een (hart of buik) echo wordt gemaakt, of als uw huisdier wordt geopereerd. Het haar groeit in het algemeen snel terug.

Kan ik bellen om te vragen hoe het met mijn dier gaat, als deze wordt opgenomen?

U wordt door onze dierenarts van dienst gebeld nadat de ochtendronde is afgerond. Meestal is dit tussen de behandelingen door in de ochtend. Wij bellen u: u hoeft ons dus zelf niet te bellen. Mocht de situatie in de loop van de dag toch veranderen, dan bellen we u natuurlijk opnieuw. Het is belangrijk om uw mobiele nummer bij ons achter te laten en de telefoon te allen tijde bij u te hebben.

Kan ik op bezoek komen?

Helaas is het vanwege COVID niet toegestaan uw huisdier bij ons te bezoeken. Wij zijn hier mede op last van de overheid strikt in omdat ons ziekenhuis een regionale functie heeft voor het opvangen van spoedgevallen. Wij proberen dus op alle manieren om COVID buiten ons team te houden zodat we ook voor uw huisdier klaar kunnen staan.

Nazorg

De nazorg bespreken wij met u op het moment van ontslag, wij geven instructies mee met betrekking tot medicatie, dieet en beweging. Ook lichten wij u in over wondzorg indien van toepassing. Uw dierenarts wordt door ons per mail op de hoogte gesteld.

Klachtenprocedure